GARA ARAD / piaţa Gării nr. 8-9

SINGUR ACASA

Gara Arad (sau Gara Mare) este cea mai mare gară din municipiul și județul Arad, dar și una dintre cele mai tranzitate din Regiunea de Vest a României. Din gara Arad pleacă și sosesc zilnic peste 100 trenuri de călători către majoritatea localităților din România, spre Budapest Keleti pályaudvar, Viena (Wien WBf.), Sofia, München și Veneția, cât și trenuri de marfă.

În ceea ce privește transportul de pasageri aici operează trenuri ale Căilor Ferate Române, Regio-Trans, iar la transportul de marfă în special firma Grup Feroviar Român (GFR). Ca urmare a lucrărilor de reabilitare a sectorului de cale „Frontieră – Km 614”[4] traficul feroviar din Arad este afectat sever prin reducerea numărului de trenuri și limitarea parcursului trenurilor din direcția Timișoara Nord până în stația Aradu Nou. În prezent, Gara Centrală din Arad dispunde doar de 3 linii, pentru cele 82 de trenuri zilnice care tranzitează gara.

Din Arad există trenuri sau vagoane directe zilnice spre: București, Timișoara, Brașov, Cluj Napoca, Oradea, Iași, Constanța, Craiova, Deva, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Baia Mare etc.

Gara din Arad este legată cu linii de tramvaie, microbuze și autobuze către alte zone din municipiu. Din Gara Centrală se poate ajunge în Gara Aradul Nou cu ajutorul liniei numărul 3 de tramvai.

Bahnhof, Arad, Rumänien

Stil arhitectural

Secession

Istoric

Gara din Arad, clădire de o definitorie prestanţă arhitecturală, a fost construita între anii 1909-1912, în stil Secession, după planurile arhitectului maghiar Pfaff Ferenc și detaliată de către Ludovic Szantay.

Clădirea actuală a gării este cea de a treia, construită în 1910 după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay. Primul tren care a circulat în Arad a fost în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lőkösháza-Curtici-Arad. Trenul a fost compus din două locomotive cu abur, două vagoane de bagaj şi trei vagoane clasa I. Între 1869 și 1871 se constuiește calea ferată Arad – Timișoara în lungime de 55,6 km, linie deschisă în data de 6 aprilie 1871. Importanţa dezvoltării liniilor căilor ferate a fost capitală pentru dezvoltarea oraşului.

Știați că…?

Un moment de răscruce a fost în timpul celui de-al doilea Război Mondial, când Gara a fost bombardată puternic, în octombrie 1944, de către trupele germane, însă a fost refăcută între anii 1950-1953.

Surse: Wikipedia, Arad Hotspots

Hartă

Comments are closed.