Debut dureros pentru Festivalul de Teatru Circ
Un eveniment cultural internațional, cu un program impresionant, a poposit zilele acestea în orașul nostru. A fost extrem de bine mediatizat, toată mass media anunțându-l, și a fost extrem de accesibil, intrarea fiind gratuită. O singură greșeală au comis organizatorii. Una, dar bună, vorba aia. Un titlu total neinspirat, deoarece cuvântul CIRC a direcționat un eveniment cultural către o masă de oameni complet nepregătită pentru așa ceva.
Ce înțelege arădeanul de rând prin cuvântul Circ? „Oooooh, e pentru copii! ”. Și așa a debutat prima piesă a festivalului, numită Wasteland, în chițcăielile, plânsetele, foiala și scârțâielile de scaune ale copiilor plictisiți, înghesuiți ieri seară în Sala Studio să vadă „clovni și contorsioniști”, că doară-i circ! Ce mai contează că p-afiș mai scrie și teatru? Dă-l încolo de teatru, circ a și fost… Dar venit dinspre public.
Wasteland e genul acela de piesă de teatru mega-modernă, minimală, ba chiar abstractă, cu momente delicate de mimă, împletite cu acrobații de-ți taie răsuflarea. Doar că partea teatrală s-a desfășurat lent, suav, în liniște totală, sau, mă rog, așa ar fi trebuit să se desfășoare. Rosa Matthis, reprezentanta Compagniei Cirque Barbette din Belgia, și-a văzut de rolul ei, făcând abstracție de vocile micuților din sală care ba trăgeau de părinți că vor acasă, ba se perindau în sus și-n jos pe treptele dintre rânduri, vorbind sâcâiți între ei, neînțelegând „asta ce tot face pe scenă? Când se mai urcă pe sfoară?!”.
Să sperăm că acesta a fost doar un caz nefericit și izolat, iar restul pieselor vor redresa situația, fiind vizitate în totalitate de un public cu un nivel de civilizație și cultură necesar unui astfel de eveniment.
Vezi programul festivalului AICI
Comments are closed.